@

  • Vi kan være hos deg om:

    min

FAQ

  1. Før du bestiller et oppdrag

    • Hvordan bestille et oppdrag gjennom YOBI?

      Du kan bestille et oppdrag "on-demand" via YOBI's nettside eller app.

      Når du legger inn en bestilling, søker YOBI etter nærmeste tilgjengelige partner til å utføre jobben. Partneren må bekrefte oppdraget og deretter må du godta den valgte partneren for å fullføre bestillingen hos YOBI. Deretter kan du sjekke beregnet ankomsttid. Vanligvis bør partneren være på dørstokken din innen 90 minutter, klar til å utføre jobben.

       

    • Hvem er partnerne?

      Alle våre partnere er selvstendig næringsdrivende som har gjennomgått en grundig intervjuprosess og driver sin egen virksomhet gjennom vår plattform. De er fullstendig uavhengige, og takket være YOBI's plattform har de mulighet til å finne kunder for sine tjenester.

    • Har dere sjekket partnerne deres?

      Ja - alle partnere vi inngår et samarbeid med har gått igjennom et grundig intervju, samt flere prøveoppdrag. I tillegg får vi referanser fra tidligere jobber og kunder. Alle partnere må selvfølgelig også har alle forsikringer i orden før de kan ta på seg oppdrag gjennom YOBI.

    • Hvordan vet jeg prisen på oppdraget?

      Du vil se pris for oppdraget du har valgt etter at du har angitt adresse og tidspunkt for din bestilling i booking skjermen.

      Alle våre oppdrag har en timepris. Det er alltid en minimumstid for hver tjeneste (for eksempel for renhold er det 1,5 time) og deretter er det per-minutt-pris slik at du betaler nøyaktig for den tiden som er brukt til å utføre oppdraget.

      Vår partner trykker på start i sin app når vedkommende starter arbeidet og stopp når oppdraget skal avsluttes. Den endelige prisen av jobben vil bli beregnet på grunnlag av tiden de har jobbet.

    • Hva er minimumkostnaden?

      Våre oppdrag er tidsbaserte og hver tjeneste har et minimum tidskrav. For de fleste oppdragene er det en time, med unntak av renhold som er 2 timer.

    • Hvordan betaler jeg for oppdraget?

      Det kunne ikke vært enklere! Alle transaksjoner håndteres automatisk av vår nettside eller app så snart oppdraget er fullført. Betalingen vil bli trukket fra ditt bankkort og du mottar en kvittering for tjenesten. Betaling hos YOBI er raskt, enkelt og trygg. 

    • Har renholderne med seg egne rengjøringsmidler?

      Ja! Våre renholdere har med seg rengjøringsmidler til kjøkken, bad, toalett, gulv, glass og spray til speil. Det eneste du trenger er å gjøre klart en støvsuger, en mopp og en bøtte. Dersom du vil ha noen spesielle rengjøringsprodukter som skal brukes, f.eks. et spesifikt rengjøringsmiddel for ditt fantastiske gulv, ber vi deg om å vennligst informere vår partner om det og forberede rengjøringsmiddelet for bruk.

    • Trenger jeg å være hjemme når jobben utføres?

      Nei - men det er alltid en god idé å si ifra i kommentarfeltet når du legger inn en bestilling. Vennligst legg igjen noen klare instruksjoner om hvor du har lagt igjen nøkler og hva vår partner skal gjøre med nøklene etter at oppdraget er utført. Du kan enten skrive om dette i kommentarfeltet når du legger inn din bestilling eller skrive om dette i chatten eller ringe vår partner etter at du har lagt inn din bestilling.

    • Hvordan kontakter jeg personen som skal utføre tjenesten jeg har bestilt?

      Bare gå til skjermen hvor du ser den nåværende jobben, og du vil være i stand til å sende melding via vår chat-funksjon eller ringe personen som skal utføre oppdraget. 

    • Hva skjer om jeg avbestiller YOBI?

      Dersom du har bestilt et oppdrag hos YOBI og ønsker senere å avbestille, har du 10 minutter på å avbestille uten at det koster deg noe. Hvis du avbestiller etter at det har gått 10 minutter utgjør avbestillingsgebyret kostnaden for en time. Pris varierer fra tjeneste til tjeneste, da timesprisen på de ulike tjenestene ikke er den samme.

      Det er selvfølgelig ingen avbestillingsgebyr dersom en av våre partnere kommer for sent og ikke har meldt ifra om dette.

    • Hvordan kontakter jeg YOBI?

      Det er flere enkle måter å kontakte oss på. Du kan enten ringe vår kundeservice på telefon 451 93 002, benytte deg av vår chat på hovedsiden eller sende oss en e-post på hello@yobi.no.

  2. Jeg har et problem med min nåværende jobb

    • Hvordan kansellerer jeg jobben?

      Det er veldig enkelt. I programmet klikker du på avbryt-knapp på fremdriften skjermen. Hvis du er på nettet, klikker du bare på "Avbryt jobb" knapp i jobben fremgang skjermen.

    • Jeg har bestilt et oppdrag, men ankomsttiden endrer seg hele tiden?

      Dette kan skje av ulike grunner, noen ganger helt uavhengig av oss. Dersom dette skulle skje, ber vi deg om å gjøre følgende:

      • Kontakt personen som skal utføre oppdraget via appen for å bekrefte beregnet ankomsttid.
      • Dersom personen som skal utføre oppdraget ikke er punktlig og du ikke kan komme i kontakt med dem via appen, vennligst ta kontakt med oss. Vi ordner opp så raskt det lar seg gjøre!
    • Hva gjør jeg dersom personen som skal utføre oppdraget jeg har bestilt er sen?

      Vennligst send dem en melding gjennom chat-funksjonen eller ring dem. Begge deler kan gjøres via vår app.

      Hvis du ikke kan komme i kontakt med dem, vennligst gi oss beskjed på telefon 451 93 002, hello@yobi.no eller vår chat-funksjon på hovedsiden. Så løser vi problemet med en gang.

    • Personen som utfører oppdraget har ikke trykket på START eller STOPP-knappen. Hva skjer nå?

      Ingen grunn til bekymring! Skriv ned når oppdraget startet og sluttet, og deretter ta kontakt med oss direkte via e-post, chat eller telefon. Eventuelt kan du også be personen som utfører oppdraget til å ta kontakt med oss etter at de er ferdig.

    • Jeg har bestilt en tjeneste, men ingen dukket opp for å utføre oppdraget. Hva gjør jeg nå?

      Dersom dette skulle skje, kontakt oss så raskt som mulig, så finner vi en løsning. Enten finner vi noen andre til å utføre oppdraget eller så kansellerer vi oppdraget for deg kostnadsfritt. 

    • Hvordan kan jeg klage?

      Dersom du føler at oppdraget ikke ble utført på en tilfredsstillende måte og vurderer å sende inn en klage, så beklager vi for det som har ført til dette. Vårt mål er at du som kunde skal være 100% fornøyd med alle aspekter ved bruken av YOBI.

      Men dessverre er det slik at noe kan gå galt, og da er vi der for å rette opp i dette, så raskt som mulig. Ta kontakt med oss på e-post support@yobi.no eller telefon 451 93 002.

      Klagen må sendes senest innen 7 dager, etter at oppdraget ble utført, slik at vi er i stand til å iverksette tiltak i forbindelse med klagen.

    • Hva gjør jeg dersom noe har blitt skadet eller ødelagt i forbindelse med et oppdrag?

      Vi gjør alt vi kan, slik at din erfaring med YOBI kun er bare fantastisk. Men noen ganger går dessverre ting galt, og da er vi der for å rette opp.

      I tilfelle noe skulle bli skadet eller ødelagt ved et uhell, kan du kontakte oss på support@yobi.no og vi vil svare deg innen 24 timer. Vi setter pris på om du kan legge ved noe informasjon på gjenstanden(e) som har blitt skadet, for eksempel kjøpsbevis, en beskrivelse og et par bilder av gjenstanden.

      I tilfelle du må rapportere et tyveri, bør du kontakte politiet før du gjør noe som helst annet - sørg også for at du får en saks- eller referansenummer. Deretter kontakt oss på support@yobi.no

  3. Problemer med betalinger

    • Jeg har blitt trukket for mye. Hva gjør jeg?

      Du trenger ikke å bekymre deg – det er selvfølgelig noe vi ordner opp i. Dersom du tror at du har betalt mer enn det du skulle betale, kan du kontakte oss på telefon 451 93 002, support@yobi.no eller via chatten på hovedsiden. 

    • Kortet mitt ble avvist. Hva gjør jeg?

      Dersom kortet ditt ikke ble akseptert, kan du ta kontakt med din bank eller kortleverandør for å spørre om problemet ligger hos dem.

      Dersom din bank eller kortleverandøren har fortalt deg at det ikke er noe galt med kortet ditt, kan du kontakte oss på support@yobi.no, via chat eller ringe vår kundeservice.

    • Jeg får ikke lagt til et nytt kort. Hva gjør jeg?

      Ta kontakt med oss på support@yobi.no, via chat eller ring vår kundeservice, og vi vil hjelpe deg.

    • Jeg ble belastet et avbestillingsgebyr. Hvorfor?

      Etter å ha bestilt en tjeneste hos YOBI har du muligheten til å avbryte oppdraget uten avbestillingsgebyr, så lenge det er innen 10 minutter fra det øyeblikket du bestilte. Dersom du avbestiller etter disse 10 minuttene, vi du bli belastet et avbestillingsgebyr som utgjør et beløp som tilsvarer det det koster for 1 time. Timeprisen varierer fra tjeneste til tjeneste. Vi må tross alt respektere tiden og kreftene til vedkommende som aksepterte jobben.

      Dersom du avbrøt på grunn av noe du mener er vår feil og har blitt belastet et avbestillingsgebyr for dette, kan du kontakte oss på support@yobi.no og vi gir deg pengene tilbake.

    • Hvordan vet jeg prisen på oppdraget?

      Du vil se pris for oppdraget du har valgt etter at du har angitt adresse og tidspunkt for din bestilling i booking skjermen.

      Alle våre oppdrag har en timepris. Det er alltid en minimumstid for hver tjeneste (for eksempel for renhold er det 1,5 time) og deretter er det per-minutt-pris slik at du betaler nøyaktig for den tiden som er brukt til å utføre oppdraget.

      Vår partner trykker på start i sin app når vedkommende starter arbeidet og stopp når oppdraget skal avsluttes. Den endelige prisen av jobben vil bli beregnet på grunnlag av tiden de har jobbet.

    • Hva er minimumskostnaden?

      Våre oppdrag er tidsbaserte og hver tjeneste har et minimum tidskrav. For de fleste oppdrag er det en time, med unntak av renhold som er 1,5 time.

    • Hvordan betaler jeg for oppdraget?

      Det kunne ikke vært enklere! Alle transaksjoner håndteres automatisk av vår nettside eller app så snart oppdraget er fullført. Betalingen vil bli trukket fra ditt bankkort og du mottar en kvittering for tjenesten. Betaling hos YOBI er raskt, enkelt og trygg. 

    • Hvordan håndteres betalingene? Er det trygt?

      Din trygghet og sikkerhet ved betalinger er veldig viktig for oss og derfor håndteres alle betalinger av Stripe - en velkjent og sikker tredjeparts betalingsløsning (også brukt av Kickstarter, Twitter, Instacart, Shopify og mange andre).

      Vi lagrer aldri din fullstendige kortinformasjon på våre servere. Når du legger til bankkortet ditt på vår plattform, sjekker vi det opp med din bank eller ditt kortselskap. Deretter sender banken eller kortselskapet oss bare en del av ditt kortnummer - og det er det vi lagrer. Ditt fullstendige kortnummeret, utløpsdato eller CVC-kode er noe vi aldri får se.

    • Kan jeg motta en faktura med MVA for oppdraget?

      Etter at du har betalt for et oppdrag, får du tilsendt en faktura på din e-post. Dersom personen som utførte oppdraget du bestilte er momsregistrert, vil du motta en faktura med MVA.

      Dersom du ikke har mottatt noe faktura på e-post, bør du sjekke spam-innboksen din eller om e-postadressen på brukerkontoen din er riktig. Dersom den ikke er korrekt, kan du endre den og deretter sende en e-post på support@yobi.no for å få faktura tilsendt på nytt.

  4. Tekniske problemer

    • Jeg får ikke logget inn på kontoen min. Hva gjør jeg?

      Først bør du sjekke om du har skrevet inn riktig telefonnummer/e-post og passord. Dersom du ikke husker passordet ditt, må du trykke på ”Glemt passord” under innloggingsfeltet. Deretter sender vi deg en e-post, og du får muligheten til å skrive inn et nytt passord.

      Dersom du fremdeles ikke får logget inn, ber vi deg om å sende oss en e-post på support@yobi.no. Skriv hva det gjelder, og vi løser problemet så raskt det lar seg gjøre.

    • Jeg prøver å registrere en ny bruker, men det står at nummeret mitt allerede er i bruk. Hva gjør jeg?

      Først bør du sjekke om telefonnummeret du har skrevet inn er riktig. Dersom du allerede har en konto,  kan du ikke opprette en ny konto med samme telefonnummer.

      Dersom du ikke har en eksisterende konto hos YOBI, og får fortsatt opp meldingen om at nummeret ditt allerede er i bruk, ber vi deg om å kontakte oss på support@yobi.no. Fortell oss om problemet og husk å skrive nummeret det gjelder. 

    • Kortet mitt ble avvist. Hva gjør jeg?

      Dersom kortet ditt ikke ble akseptert, kan du ta kontakt med din bank eller kortleverandør for å spørre om problemet ligger hos dem.

      Dersom din bank eller kortleverandøren har fortalt deg at det ikke er noe galt med kortet ditt, kan du kontakte oss på support@yobi.no, via chat eller ringe vår kundeservice.

  5. Jobb hos YOBI

    • Jeg ønsker å tilby mine tjenester på YOBI’s plattform!

      Vi er veldig glad for at du liker plattformen vår og ønsker å bli en del av YOBI. Å bli medlem er helt gratis – og det er ingen abonnementsavgift eller forskuddsbetalinger for å tilby tjenester gjennom plattformen. Alle våre partnere må ha et eget enkeltpersonsforetak (ENK) eller aksjeselskap (AS), samt ansvarsforsikring som dekker skader opptil ti millioner kroner.

      Dersom du ønsker å tilby dine tjenester via YOBI, må du sende oss en e-post på recruitment@yobi.no. E-posten må inneholde CV og søknad. Husk også å nevne hvilken tjeneste du ønsker å tilby via plattformen. Dersom vi per dags dato ikke tilbyr tjenesten du ønsker å tilby, kan du fortsatt registrere deg hos oss. Vi kommer til å legge til nye tjenester på plattformen vår hele tiden.

      Hva skjer så? Dersom du har de rette kvalifiseringene og blir akseptert som partner, sender vi deg en bekreftelse med alle detaljer på e-post, innen 10 dager. Deretter setter vi gang en opplærlingsprosess slik at du blir kjent med alle aspekter ved bruken av YOBI.
      Dersom du er interessert, ikke nøl, skriv til oss i dag!

    • Jeg ønsker en jobb hos YOBI, hvor jeg kan være med på å utvikle plattformen eller jobbe på kontoret!

      Vi er alltid på jakt etter dyktige mennesker til å bli med i vårt team!

      Dersom du tror at du har det som trengs for å utvikle vår plattform og vårt produkt i en positiv retning, kan du skrive til oss på recruitment@yobi.no. Vi svarer deg innen et par dager. Deretter setter vi i gang en dialog om hvordan du kan bidra til å gjøre YOBI enda bedre.

      Dersom du er interessert, ikke nøl, skriv til oss i dag!